Exchange Transport Service Starten

Wat doet de service: Deze service zorgt er voor dat alle emails bij de ontvanger geraken.

Symptomen wanneer niet gestart: Email komt niet aan? Dit kan komen omdat de Microsoft Exchange transport service niet gestart is. Werkwijze: Dit kan je doen door aan te melden van op ASG en dan naar de klant te gaan. Als je dan bent aangemeld op de exchange server. Open je services en zoek je op de M van Microsoft tot je Microsoft Exchange transport hebt gevonden.

drawing

Als je nu rechter muisknop doet op de service krijg je een menu waar je de mogelijkheid krijgt om de service te herstarten. Daarna zoek je Microsoft Exchange transport. Als je dit hebt gedaan open je de Exchange Management console. Je ziet nu aan je linker kant Microsoft Exchange. Hier onder zie je Microsoft Exchange on-Premises met een plusje naast. Als je hier op klikt zie je helemaal onder aan toolbox. Je krijgt dan in het midden van het scherm het overzicht van de verschillende tools. Hier kiezen we voor mail flow tools onder de queue viewer. We krijgen nu in het midden van het scherm een ander scherm te zien dat we niet nodig hebben.(je kan wel op deze pagina zien hoe veel e-mails en in de queue staat). Want we gaan veranderen van categorie van queues naar messages. Hier kunnen we zien welke e-mails er nog in de queues staan. Dit is niet erg dat er een paar e-mails in staan. Echter mag dit niet te lang zijn want dit kan een teken zijn dat de service niet actief Is of niet optimaal werkt. Nu we de service gestart hebben kan het wel nog even duren voor alle e-mails verwerkt zijn. Als dit niet werkt is een andere optie om de server te herstarten. Hoog ram gebruik is normaal bij een exchange.